Dansk Erhverv
En digital tilstedeværelse, der bringer medlemmerne tættere på
Dansk Erhverv er en af Danmarks største arbejdsgiverorganisationer med en vision om at være den foretrukne rådgiver for erhvervslivet. At nå en sådan vision kræver blandt andet en stærk digital tilstedeværelse, som Dansk Erhverv søgte hjælp til at nå. De igangsatte et strategisk projekt med fokus på at optimere brandet, højne indholdsrelevansen og revitalisere det visuelle udtryk.
Dansk erhvervNy visuel identitet & online-tilstedeværelse
Dansk Erhverv oplevede, at deres eksisterende og potentielle medlemmer havde begrænset viden om, hvilke relevante medlemstilbud, der eksisterede. Desuden var de selv udfordret af deres interne arbejdsgange, som gjorde det vanskeligt følge op på nye leads. De oplevede i øvrigt, at deres visuelle identitet ikke længere passede til det arbejde, de udførte, og den opfattelse, de havde af sig selv. Udfordringen lå i at genskabe deres til en tidssvarende digital kontekst.


Ny positionering af en moderne organisation
Den nye visuelle identitet med logo, identitet og tone understøtter Dansk Erhvervs ambition om at positionere sig selv som en moderne organisation. Dette blev muligt efter tilbundsgående analyser af Dansk Erhvervs selvforståelse med hjælp fra interne stakeholders. Indholdet og tjenesterne er organiseret på en måde, der matcher de identificerede brugerprofilers specifikke situation og behov, og der er taget hensyn til såvel brugere som redaktører i relation til brugeroplevelsen. Indholdet er reduceret markant og øger relevansen af det, brugeren præsenteres for. For at dette kunne ske analyserede og kortlagde Charlie Tango såvel indhold som brugersituationer – og matchede disse – således at sitet er bygget op om brugerne i stedet for om afsenderen.


En teknisk løsning der følge op på leads
For at lette de interne arbejdsgange integrerede vi blandt andet et onboarding-workflow i ClickDimensions. Det betyder, at det nu er nemt for den enkelte account manager i Dansk Erhverv at følge op på deres leads og styrke relationen til det potentielle medlem gennem et personaliseret dashboard. Løsningen er bygget på en robust Episerver-platform med integration til MS Dynamics.





Denne proces har ikke bare transformeret vores digitale tilstedeværelse – den har også ændret vores mindset omkring hvordan vi servicerer vores medlemmer i dag