Gå til hovedindhold

Evia


Et moderne, æstetisk website med tilgængelighed i højsædet

At sælge en vision

Evia ønskede en digital platform, der afspejlede den eksklusivitet og imødekommenhed, som brandet står for. Udfordringen lå i at introducere et nyt brand og fremvise et nyt koncept, mens boligerne endnu ikke er færdigbyggede. Derfor var det væsentligt, at hjemmesiden blev en tydelig refleksion og fremvisning af Evias værdier og identitet, så brugeren kunne få en klar forståelse af brandet og vision uden at have set det fysiske produkt. Derudover bestod opgaven i, at skabe en dynamisk, levende og skalerbar brugeroplevelse til en ældre og ikke digitalt indfødt målgruppe.

Design detaljer; a) hover effekt i tråd med det grafiske element, b) pilen som forstærker tanken om fremdrift, c) visuelle design principper.

En tilgængelig, dynamisk og skalerbar løsning

Vi udviklede et nyt website med udgangspunkt i en allerede eksisterende visuel identitet, som vi oversatte til det digitale univers. Som altid lod vi målgruppen og brugerrejsen definere og guide designet. Da sitet er målrettet ældre brugere, havde vi tilgængelighed, læsbarhed og simplicitet i fokus, alt imens vi sigtede mod at gøre oplevelsen spændende, levende og dynamisk. Websitet lever fuldt op til WCAG 2.1 (standard for webtilgængelighed) og indeholder samtidig subtile transitioner og animationer for et levende udtryk. Sitet er udviklet som en headless løsning på DatoCMS med frontend udviklet i ReactJS, hvilket muliggør hurtig performance og understøtter skalerbarhed af løsningen. 

Kun en begyndelse

Næste fase består i at fremvise og sætte boligerne til salg på websitet. Hertil skal løsningen på sigt kunne understøtte drift og videresalg af boligerne, samt være en hub for alle Evias services. 

Vores nye site formår at vise vores koncept for eksklusive servicerede seniorboliger, inden vi faktisk har de første byggerier. Vi er rigtig glade for første skridt og ser frem til den fortsatte udvikling sammen med Charlie Tango.

Mikala Kreiser, Administrerende direktørEvia
Som del af processen var vi med til at udvikle content sammen med fotografen Martin Sølyst.