Gå til hovedindhold

Sticks'n'Sushi


En levende og dynamisk e-commerce platform til desktop og mobil

Kultivering af den digitale oplevelse

Med en ledende position i markedet modtager Sticks’n’Sushi en betydelig mængde takeaway-ordrer som følges af tårnhøje forventninger til udbringning og den tilhørende oplevelse. Historisk har de kæmpet med et ustabilt system, der til tider fejlede og resulterede i mistede ordrer og skuffede kunder. Den primære udfordring var dermed at optimere oplevelsen med udbringning og skalere den. Herudover ønskede Sticks’n’Sushi i øvrigt at pleje kunderelationerne gennem en kultiveret ”Kaizen” (forbedring) på ægte Japansk manér. 

Indsigter fra data højner den digitale kundeservice

Vi byggede en helt ny e-commerce platform samt to apps (iOS og Android) til håndtering af takeaway. Projektet havde en mission om løbende at indsamle data og indsigt omkring brugernes adfærd – og udnytte indsigten til kontinuerlig at optimering af løsningen. Denne datadrevne løbende optimering skulle overføre Sticks’n’Sushis høje kundeservice til det digitale univers. Skulle der for eksempel opstå en fejl, er appen kodet således, at restauranten modtager ordren på alternativ vis, for eksempel via email. Ud over dette er systemet programmeret og tilpasset til hver lokation, så den enkelte restaurant undgår overbooking og kan håndtere alle indkomne ordrer. Løsningen, der kommunikerer med Oracles POS system ”Symphony”, er fleksibel og kan tilpasses til at virke i alternative setups. 

Japanske traditioner i en moderne eksklusiv kontekst

Idéen med løsningen var at skabe et digitalt produkt, der emmer af den samme kvalitet som sushien på Sticks’n’Sushis restauranter. Websitet og de to native apps blev derfor udviklet med særligt fokus på elegant design, der afspejler brandets æstetik. Æstetikken blev oversat til en eksklusiv, brugervenlig digital løsning, der tog sit afsæt i en grundig forståelse af Sticks’n’Sushis selvforståelse, brandæstetik og møder med kunderne i de fysiske restauranter.